Dokonywanie zakupu za pomocą TubaPay
•
Ile to kosztuje? Jaka jest prowizja?

Podzielenie płatności w formie miesięcznego abonamentu w TubaPay jest bezkosztowe dla Ciebie jako Klienta. Płatności dokonujesz co 30 dni zgodnie z wybranym przez Ciebie harmonogramem płatności dostępnym u Sprzedawcy. Natomiast cena produktu, który zamierzasz kupić ustalana jest bezpośrednio przez danego Sprzedawcę.

Czy płatność może być wykonana z konta firmowego?

Co do zasady wpłata musi być wykonana z konta osobistego Klienta. W przypadku Klienta, który prowadzi działalność w formie JDG jeżeli wpłata została dokonana z konta firmowego, taką wpłatę przyjmiemy o ile pozwoli na potwierdzenie tożsamości wpłacającego (dane płatnika będą zawierać dane osobowe pozwalające na identyfikację). Natomiast w przypadku przelewu ze spółki (np. sp. z o.o.) takiej wpłaty nie przyjmiemy. Wówczas poprosimy o dodatkową weryfikację przelewem symbolicznej 1 zł z konta osobistego od osoby zawierającej Umowę na podzieloną płatność w formie miesięcznego abonamentu TubaPay. Pamiętaj, że TubaPay nie wystawia faktur - po dokument księgowy za Twój zakup należy zwrócić się bezpośrednio do Sprzedawcy.

Kiedy dostanę zwrot wpłaty do odrzuconej umowy ?

Zwrot w przypadku odrzuconej umowy zlecany jest automatycznie. Otrzymasz go niezwłocznie przelewem standardowym - potrzebny jest min. 1 dzień roboczy na zaksięgowanie środków na koncie. 

Czy mogę pierwszą płatność zapłacić w innym terminie?

Pierwsza płatność powinna zostać wykonana od razu podczas dokonywania zakupu aby zakup można było uważać za rozpoczęty. Jest to opłata weryfikacyjna równoznaczna z potwierdzeniem zgody na weryfikację i akceptację warunków umowy - dopiero po jej dokonaniu następuje weryfikacja, zawarcie umowy i sam zakup.

Dokonanie płatności w późniejszym terminie oznacza dokonanie zakupu w późniejszym terminie - o to, czy dany produkt/cena za jakiś czas będą aktualne należy pytać bezpośrednio Sprzedawcy, jako metoda płatności nie mamy na to wpływu. 

Dlaczego weryfikacja była negatywna?

Weryfikacja odbywa się w sposób zautomatyzowany w oparciu o uzyskane dane z baz zewnętrznych (w szczególności biur informacji gospodarczej) na temat historii płatniczej Klienta. Decyzja co do akceptacji lub odrzucenia danego Klienta podejmowana jest na podstawie pozyskanych informacji o Kliencie oraz wewnętrznej polityki kredytowej TubaPay. Decyzja negatywna oznacza, iż w świetle powyższego dany Klient nie może skorzystać z usługi TubaPay i decyzja ta jest ostateczna. Klient może dokończyć zakup u wybranego Sprzedawcy ale wybierając inną metodę płatności.

Płatność była dokonana manualnie (przez przelew tradycyjny) - czy już ją Państwo otrzymali?

W przypadku wykonania przez Ciebie płatności manualnej (zwykłego przelewu w oparciu o otrzymane dane) środki muszą zaksięgować się na naszym rachunku. Pamiętaj, że banki realizują transakcje wyłącznie w dni robocze i księgowanie trwa minimum jeden dzień roboczy, zatem przelew wykonany  w weekend lub piątek wieczorem dotrze do nas najwcześniej we wtorek. Brak informacji o weryfikacji umowy oznacza, iż nie otrzymaliśmy jeszcze płatności i należy poczekać na jej zaksięgowanie. Gdy tylko wpłata wpłynie na nasz rachunek automatycznie zmieni się status wniosku i wysłana zostanie do Ciebie informacja o weryfikacji umowy. 

Zakupu dokonuję na firmę, chcę otrzymać fakturę za zakup

Umowa z TubaPay jest umową zawieraną z klientem jako konsumentem i nie jest możliwe jej zawarcie na firmę, co oznacza, że nie wystawiamy faktury na dokonywane płatności. Dokument księgowy za Twój zakup może wystawić jedynie Sprzedawca, więc możesz zwrócić się po niego bezpośrednio do Sprzedawcy u którego został dokonany zakup produktu. 

Czy pierwsza wpłata może być dokonana z konta męża/żony/innej osoby?

Nie, pierwsza wpłata musi być wykonana z konta należącego do osoby zawierającej umowę i dokonującej zakupu. Jest to niezbędne do tego abyśmy mogli zapewnić bezpieczeństwo Tobie i Sprzedawcy poprzez potwierdzenie Twojej tożsamości i podanych przez Ciebie danych. Wymagają od nas tego również obowiązujące przepisy prawa. W przypadku gdy wpłata zostanie dokonana z konta osoby trzeciej (innej niż osoby, która zawiera umowę i dokonuje zakupu) poprosimy o dokonanie dodatkowej weryfikacji w postaci przelewu na 1 zł z konta osoby zawierającej umowę  na podzieloną płatność w formie miesięcznego abonamentu TubaPay. Dopiero wówczas kolejne płatności będą mogły być wykonywane z dowolnego konta na rachunek widoczny w Twoim Panelu Klienta.

Czy jeśli nie posiadam zdolności to system od razu odrzuca płatność?

Ostateczna decyzja podejmowana jest po dokonaniu opłaty weryfikacyjnej i przeprowadzeniu weryfikacji, która  oparta jest na wewnętrznej polityce kredytowej TubaPay. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem jaki będziej jej wynik,  w związku z tym jest to niezależnie od wiedzy lub opinni Klienta na temat jego zdolności. Zachęcamy do przejścia tego procesu, który jest bardzo prosty i niezwykle szybki. Informacja o decyzji jest przesyłana natychmiast automatycznie 24/7/365, a w przypadku odmowy cała kwota dokonanej pierwszej płatności oraz dodatkowej opłaty weryfikacyjnej 1 zł (jeśli była wymagana i została dokonana)  jest niezwłocznie zwracana Klientowi.

Czy pierwsza płatność weryfikacyjna jest zaksięgowana jako pierwsza wpłata?

Tak, pierwsza płatność weryfikacyjna dokonywana podczas zakupu i jest ona od razu pierwszą miesięczną wpłatą z wybranego przez Ciebie harmonogramu płatności za dany zakup. Przykładowo - załóżmy, że wybierasz zakup w płatności podzielonej na miesięczny abonament TubaPay na okres 12 miesięcy. Dokonując pierwszej wpłaty weryfikacyjnej zostanie Ci jeszcze 11 kolejnych płatności do zrealizowania co 30 dni. W swoim Panelu Klienta TubaPay widzisz wszystkie dokonywane wpłaty i ilość płatności, które Ci jeszcze pozostały do opłacenia zgodnie z wybranym przez Ciebie harmonogramem. 

Kiedy otrzymam dostęp do zakupionego produktu/usługi?

Sprawdź czy wysłaliśmy do Ciebie potwierdzenie w formie e-mail i sms o pozytywnej weryfikacji umowy. Jeśli tak, to skontaktuj się bezpośrednio ze Sprzedawcą, który powinien udostępnić Ci zakupiony przez Ciebie produkt (o czym został przez nas automatycznie poinformowany). Natomiast jeżeli jeszcze nie wysłaliśmy do Ciebie komunikatu z informacją o weryfikacji umowy, to oznacza, iż nie otrzymaliśmy jeszcze płatności lub czekamy na jej zaksięgowanie. Jeśli płatność została przez Ciebie dokonana w weekend lub piątek wieczorem oznacza to, że otrzymamy ją dopiero najwcześniej we wtorek - banki realizują transakcje wyłącznie w dni robocze.  

Czy mogę zapłacić przez ZEN/WISE i przez podobne platformy?

Niestety nie. W trosce o najwyższą jakość naszych usług i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom nie akceptujemy opłaty weryfikacyjnej za pośrednictwem wspomnianych platform. Platformy te nie potwierdzają tożsamości osoby płacącej, a wymagają tego od nas przepisy prawa. Płatności możesz dokonać wygodnie 24/7/365 z osobistego konta bankowego lub serwisu Revolut.

Czy można wybrać inny okres niż te dostępne w przesłanej ofercie?

Dostępne w ofercie okresy płatności zależne są wyłącznie od Sprzedawcy u którego dokonujesz zakupu. W tej kwestii należy kontaktować się bezpośrednio z nim.

Logowanie do Panelu Klienta TubaPay
•
Nie mogę zalogować się na Panel Klienta, nie znam numeru umowy

Aby zalogować się do Panelu Klienta wpisz swój numer telefonu, który był przez Ciebie podawany w trakcie dokonywania zakupu i zawierania umowy. Jeżeli system prosi o numer umowy, to oznacza, iż numer telefonu został podany błędnie - należy zweryfikować jego poprawność i wpisać jeszcze raz (bez przerw, przecinków, z numerem kierunkowym tylko dla numerów zagranicznych). Po podaniu prawidłowego numeru telefonu otrzymasz SMS z kodem PIN, który należy podać podczas logowania. 

Nie dociera SMS z kodem PIN do Panelu Klienta

SMS wysyłany jest automatycznie. Czasami czas oczekiwania na SMS może się wydłużyć do kilku minut.
Sprawdź czy wpisujesz poprawny numer telefonu (bez przerw, znaków dodatkowych) i czy nie znajduje się w folderze SPAM z wiadomościami SMS. Jeśli SMS nie dociera skontaktuj się ze swoim operatorem sieci komórkowej.

hej@tubapay.pl

jesteśmy nadzorowani przez

KNF
© 2011-2025