(24 May 2024)

Od leadów do zysków - co zrobić by automatyzacja pozyskiwania leadów owocowała faktyczną konwersją?

Spis treści

Efektywność procesów jest kluczowa w działaniach każdego biznesu. Prawidłowo zaprojektowane i zoptymalizowane procesy pozwalają na maksymalne wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa, minimalizację strat oraz zwiększenie produktywności. Automatyzacja pozyskiwania leadów wspiera przedsiębiorców w codziennej pracy. Najważniejszym aspektem jest jednak odsetek leadów, które przekształcają się w faktycznych Klientów, a tym samym w przychody firmy.

Automatyzacja pozyskiwania leadów - najczęstsza pułapka na starcie 

Czyli kilka słów o tym, dlaczego więcej nie znaczy lepiej. Klasyczną pułapką jaką niesie za sobą automatyzacja pozyskiwania leadów jest nadmierny przyrost nisko jakościowych rekordów. Perspektywa zdobycia większej liczby Klientów niestety dość często przysłania fakt, że efektywne wykorzystanie narzędzi i technologii ma miejsce dopiero wtedy, gdy przyjmiesz założenia pozwalające wydobyć najlepsze wyniki z dostępnych możliwości.  Musisz skupić się na pozyskiwaniu kontaktów, które z największym prawdopodobieństwem staną się Klientami faktycznie dokonującymi zakupu. Jeśli płacisz za każdy pozyskany lead nie mierząc rzeczywistej konwersji Twój budżet może być wykorzystywany nieefektywnie. 

Wyobraź sobie sytuację, w której z 300 pozyskanych leadów tylko 6 zostało Twoimi finalnymi Klientami.  Nie brzmi to najlepiej. Oczywiście całkiem możliwe, że wspomniane 6 leadów jest dla Ciebie niezwykle dochodowe i akceptowalne - końcowa ocena automatyzacji dość często zależy od korelacji różnych zmiennych. Miej to zawsze na uwadze! 

 

Priorytety i kluczowe wskaźniki wydajności 

Wprowadzona automatyzacja pozyskiwania leadów powinna być od samego początku nastawiona na osiąganie celów biznesowych. Aby ułatwić mierzenie stopnia realizacji obranych celów warto wyznaczyć wskaźniki, które pozwolą na ich obiektywne monitorowanie.  O czym warto pamiętać w pierwszej kolejności? 

Poza wskaźnikami w zarządzaniu efektywnością pozyskiwania leadów przydatny będzie również tzw. lead scoring czyli klasyfikacja leadów pod kątem ich gotowości do skorzystania z oferty.  Tego rodzaju punktacja przyznawana leadom pomaga w budowaniu strategii, oceny zebranej bazy kontaktów oraz hierarchii wykonywanych działań. Skupienie się na leadach o najwyższym potencjale wspiera bowiem wzrost konwersji sprzedaży.  

 

Silniki decyzyjne nastawione na konwersję  

Automatyzacja pozyskiwania leadów wdrażana jest przez przedsiębiorców, aby nie tylko oszczędzać czas, ale przede wszystkim poprawiać konwersję. Analizowanie efektywności automatyzacji powinno zatem stać się wiodącą rutyną w biznesie.  Czy można mieć jednak realny wpływ na osiągane za jej pomocą zyski? 

 

Z pomocą przychodzą inteligentne silniki decyzyjne sprzedaży oferty Partnera w abonamencie TubaPay. Jednym z ich głównych zadań jest wykręcanie jak najlepszej konwersji sprzedaży przy zachowaniu ściśle określonych parametrów weryfikacji Klienta. 

TubaPay nie jest narzędziem do pozyskiwania leadów w klasycznym rozumieniu tego pojęcia. Jest to automatyzacja finansowania dla Klientów, która ma za zadanie od razu sprzedać daną ofertę osobom, które jej potrzebują i doceniają jej cechy, ale nie mogą lub nie chcą płacić wysokiej jednorazowej kwoty za zakup. W praktyce przedsiębiorca pozyskuje za jej pomocą nie tyle co potencjalne leady, a od razu faktyczne zyski. Ta automatyzacja finansowania działa w oparciu o efekt synergii najlepszych praktyk sprzedażowych, marketingowych i mechanizmu podziału płatności. Pod swoje skrzydła może przyjąć nawet 100% Klientów zainteresowanych zakupem danej oferty, płacąc z góry lub cyklicznie gwarantowane pieniądze do swojego Partnera.  

automatyzacja pozyskiwania leadów

Warto podkreślić fakt, że TubaPay nie jest bankiem, co oznacza, że ma więcej możliwości konfiguracji silników decydujących o przyznaniu finansowania dla Klienta, które ustalane są wspólnie z wchodzącym we współpracę Partnerem. Cały proces jest w pełni bezpieczny, a marka TubaPay posiada licencję Małej Instytucji Płatniczej i jest nadzorowana przez KNF.  

 

Ciekawi Cię elastyczność możliwości automatyzacji zwiększania ilości Klientów za pomocą TubaPay?  

chcesz zwiększyć przychody odezwij się

hej@tubapay.pl

jesteśmy nadzorowani przez

KNF

© 2024