Nasz Blog

Najciekawsze informacje z branży

Z tą aplikacją sprzedaż ubezpieczeń będzie łatwiejsza niż kiedykolwiek

Praca agenta ubezpieczeniowego to twardy orzech do zgryzienia. Nie bez powodu rotacja w tej branży jest jedną z najwyższych w Polsce. Duże wymagania interpersonalne – szczególnie w budowaniu zaufania klienta i przejrzystego prezentowania oferty – i niełatwa droga prowadząca do zamknięcia sprzedaży polisy: to największe wyzwania.

Nowa aplikacja dedykowana agentom ubezpieczeniowym może jednak zmienić zasady gry >> Zarejestruj się i zamów terminal

Agent z wyboru

Jak wymagająca jest praca agenta, mówią same liczby. Według badań przeprowadzonych przez firmę Antal, aż 67% firm z branży ubezpieczeniowej ma wskaźnik dobrowolnej rotacji wyższy niż polska średnia. Przeciętny staż pracy agenta zamyka się zwykle w 1-3 latach, zaś agenci z ponad 3-letnim doświadczeniem stanowią jedynie jedną czwartą zatrudnionych. Jak to interpretować?

Branża ubezpieczeń kusi potencjalnych agentów wysokimi prowizjami od sprzedaży polis i elastycznością zatrudnienia: każdy agent pracuje tyle, ile chce, a jego zarobki są uzależnione w głównej mierze od wyników pracy. Wydaje się, że to doskonała opcja dla przedsiębiorczych i lubiących niezależność pracowników. Jednak nieliczni kandydaci okazują się posiadać wystarczające umiejętności i predyspozycje, by być dobrymi agentami ubezpieczeń. Na rynku zostają tylko najlepsi. Czemu tak jest?

Trudne początki

Jak wskazują doświadczeni agenci, praca ta  – oprócz oczywistych umiejętności handlowych – wymaga niemałego zacięcia psychologicznego. I to na dwa sposoby: po pierwsze – agent, zanim nawet zacznie rozmowę o swojej ofercie, musi być zawsze gotowy na odmowną odpowiedź (czasami nawet po kilkadziesiąt razy dziennie). Umiejętność podtrzymania motywacji do pracy, gdy po raz kolejny słyszy się „nie“, to pierwsze, co gasi początkowy entuzjazm większości agentów.

ubezpieczenie

Po drugie – gdy już nawet uda się nam przełamać pierwsze lody z potencjalnym klientem, do sprzedaży prowadzi jeszcze długa droga. Utrzymanie uwagi rozmówcy, dobra znajomość często skomplikowanych produktów i umiejętność przystępnego ich przedstawienia, stworzenie atmosfery wiarygodności i zrozumienia potrzeb klienta – to kolejny próg, który weryfikuje nasze zdolności jako agentów.

Możesz zapewnić swojemu klientowi wygodną i sprawną realizację transakcji >> Zarejestruj się i zamów swój terminal 

Niełatwa sprzedaż

Gdy już uda nam się zainteresować rozmówcę zakupem polisy, to jeszcze nie koniec wyzwań. Klient zawsze w końcu będzie kierował się najniższym ryzykiem zakupowym – co oznacza, że niekoniecznie będzie zainteresowany zakupem tej polisy, której sprzedaż jest najkorzystniejsza dla agenta. Nawet gdy już zdecyduje się na ofertę, będzie miał okazję rozmyślić się, gdy pozna wysokość swojej składki, zostanie postawiony w sytuacji, gdy oczekuje się od niego płatności gotówką lub porzuci transakcję, gdy zostanie mu zaproponowana płatność przelewem.

Gdyby tego było mało, na polskich agentów ubezpieczeniowych właśnie spadł obowiązek sprostania wymogom unijnej dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń (IDD). Nowe prawo, które dopiero co weszło w życie, nakłada na każdego agenta wymóg dopasowywania oferty ubezpieczeniowej do potrzeb klienta, informowania go o charakterze swojego wynagrodzenia jako pośrednika i zakazuje mu współpracy z brokerami. W skrócie – agent musi być maksymalnie transparentny co do swojej oferty i treści umowy.

Zmiana zasad gry? Błyskawiczne domykanie transakcji

Na szczęście branża ubezpieczeń idzie z duchem czasu i dostaje silne wsparcie ze strony nowych technologii. Wiele z wymienionych trudności znika wraz z pojawieniem się aplikacji mobilnej stworzonej z myślą o agentach ubezpieczeniowych. TubaPay to bezpłatna appka zintegrowana z terminalem płatniczym przekazywanym –  dzięki wsparciu inicjatywy „Polska Bezgotówkowa“ –  również za darmo.  Dzięki niej, klienci agentów mogą zamknąć transakcję w czasie spotkania i bez gotówki: przy użyciu karty lub telefonu.

Takie rozwiązanie to nie tylko wygoda (a pamiętajmy, że płatności mobilne preferuje już ponad połowa Polaków), ale również transparentność. Płatność dokonywana przez klienta wpływa bowiem bezpośrednio na konto towarzystwa ubezpieczeniowego, niezależnie od typu wybranej polisy. Kody realizacji płatności są generowane „na miejscu“ i działają jednorazowo, a  dodatkowo: wszystkie zrealizowane  płatności są rejestrowane i raportowane przez aplikację. Nie ma tu więc mowy o oszustwie. Te rozwiązania sprawią, że domknięcie sprzedaży polis, jak również zbudowanie wiarygodnego wizerunku, stanie się dla agentów znacznie prostsze.